WYBIERZ INNY PRZEDMIOT: RPP| EW I | EW II | EW III |MATEMATYKA | FIZYKA | BIOLOGIA| CHEMIA |JĘZYK POLSKI | JĘZYK ANGIELSKI| JĘZYK NIEMIECKI | RELIGIA| INFORMATYKA | PRZYRODA | GEOGRAFIA| HISTORIA| MUZYKA| PLASTYKA | WOS| EDB| DZ| ŚWIETLICA
INFORMATYKA
kl. II
-
04.06.2020
W Królestwie mrówek.Wszystkie chętne dzieci proszę o wykonanie ćwiczeń ze s. 52-53 ćwiczeń do informatyki. Nie trzeba odsyłać zadań, to tylko trening umiejętności. - 28.05.2020
Kot na wakacjach.Zapoznaj się z informacjami z ćwiczeń s. 54-55, dotyczących programowania w Scratchu, wejdź na stronę https://scratch.mit.edu/projects/editor/?tutorial= getStarted gdzie UCZNIOWIE CHĘTNI wykonają podobny skrypt do 3 czerwca.Skrypt można rozbudować a tła wybrać dowolne, dzieci znają program ze szkoły, a ta strona to nowsza i DARMOWA wersja. Żeby zapisać i przesłać skrypt należy wejść w MENU PLIK-zapisz na swoim komputerze, potem dodać jako załącznik do wiadomości do mnie.Można też zrobić zdjęcia skryptu, ale ponieważ są tam min. 2 tła, to i zdjęć musi być 2.Miłej pracy
- 21.05.2020
Dziś temat związany z Dniem Matki, wszystkich chętnych proszę o wykonanie portretu Waszej mamy w Paincie lub innym programie graficznym, który znacie i odesłanie pracy do 27 maja. - 14.05.2020
W królestwie mrówek.Zadanie z informatyki z dziedziny programowania.Proszę o zapoznanie się z załącznikami do wiadomości w dzienniku i wykonanie (samodzielnie przez dziecko) zadania 1- z kopcem mrówek i 2-co zebrały Gienia, Zenia, Penelopa i Pelagia? 🙂Nie trzeba odsyłać odpowiedzi, chyba, że dziecko będzie chciało ocenę dodatkową, to tylko odpowiedzi proszę w wiadomości zwrotnej dziennika. - 07.05.2020
Piłkarz czy astronom? – wyszukujemy obrazki w internecie.
Należy zapoznać się z informacjami zamieszczonymi w załącznikach do wiadomości, a następnie razem z dzieckiem:
– otworzyć przeglądarkę zainstalowaną w Państwa komputerze,
– włączyć wyszukiwarkę Google.pl,
– wyszukać informacje o Robercie Lewandowskim,
– otworzyć kilka stron na jego temat,
– włączyć grafikę z jego wizerunkiem,
– można jeszcze o kimś innym.NIE TRZEBA NIC ZAPISYWAĆ, ANI KOPIOWAĆ ZDJĘĆ!Natomiast na końcu jednego z załączników znajduje się ZADANIE DLA CHĘTNYCH.Trzeba zgadnąć o kogo chodzi? Proszę rodziców o zapisanie odpowiedzi podanych przez dziecko i odesłanie ich na e-dzienniku jako wiadomość do nauczyciela informatyki. - 30.04.2020
Wiosenne inspiracje.
Wszystkich chętnych proszę o wykonanie w programie Paint rysunek o wiosennej tematyce, można użyć pędzla olejnego. Na pracę czekam do 7 maja 2020r. na maila nauczyciela podanego w wiadomości. - 23.04.2020
Kodowanie bez komputera.Proszę o zapoznanie się z informacjami umieszczonymi w załącznikach wiadomości lub zadania domowego i wykonanie poleceń z ćwiczeń 1,2 i 4, ćwiczenie 3 jest dodatkowe-czyli kto chce. NIE DRUKUJEMY kartek, trzeba odesłać na maila nauczyciela lub na dziennik tylko odpowiedzi zapisane na kartce. W ćwiczeniu 1 należy zwrócić uwagę na położenie płatków kwiatków… - 16.04.20
Tajemnice z dalekich stron...,
w zakładce “zadania domowe” umieściłam instrukcję do zadania z ćwiczeń do informatyki, nie trzeba nic drukować, natomiast odpowiedzi przesłać na dziennik lub na podanego maila do 23.04.20 - 2.04. Odbicie w jeziorze
Proszę o wykonanie zadania ze str.44-45 z ćwiczeń do informatyki (lub na podstawie załączników przesłanych w zadaniach domowych na e-dzienniku) i przesłanie wykonanej pracy do 16.04.2020 (instrukcja w opisie zadania). - Dzieci, które chcą pogłębiać swoje umiejętności w programowaniu, proszone są o pracę w programie, który poznaliśmy na lekcjach komputerowych -Scratch. Dostępny jest on w wersji online https://scratch.mit.
edu/projects/editor/?tutorial= za darmo.getStarted
kl. III
- 04.06.2020
Prawidłowa praca z komputerem.
- 28.05.
Kot na wakacjach.
-
21.05.2020
Dziś temat związany z Dniem Matki, wszystkich chętnych proszę o wykonanie portretu Waszej mamy w Paincie lub innym programie graficznym, który znacie i odesłanie pracy do 27 maja. - 14.05.2020
W krainie mrówek-rozwiązujemy zadania logiczne.
- 07.05.2020
Jakie dane? – wyszukiwanie informacji w internecie.
Należy zapoznać się z informacjami zamieszczonymi w załącznikach do wiadomości, a następnie razem z dzieckiem:
– otworzyć przeglądarkę zainstalowaną w Państwa komputerze,
– włączyć wyszukiwarkę Google.pl,
– wyszukać informacje o zwierzętach i roślinach wymienionych w załączniku,
– włączyć grafikę z ich zdjęciami,
– można jeszcze o ptakach.
NIE TRZEBA NIC ZAPISYWAĆ, ANI KOPIOWAĆ ZDJĘĆ!
NIE TRZEBA TEŻ NIC PRZESYŁAĆ, TO TRENING PRACY W SIECI. - 30.04.2020
Wiosenne inspiracje.
Wszystkich chętnych proszę o wykonanie w programie Paint rysunek o wiosennej tematyce, można użyć pędzla olejnego. Na pracę czekam do 7 maja 2020r. na maila nauczyciela podanego w wiadomości.
- 23.04.2020
Formatowanie tekstu.Dziś ćwiczenie w poprawnym pisaniu, proszę o zapoznanie się, z załączonymi w wiadomości na dzienniku lub w zakładce zadanie domowe, informacjami i przepisanie do dowolnego edytora tekstowego (WORD, WORDPAD, WRITER, NOTATNIK) tekstu ze strony 37, uzupełniając wyrazy poprawnymi literkami. To ćwiczenie z ortografii, ale także trening korzystania z klawiatury. Rodziców proszę o otwarcie edytora, ćwiczenie wykonują dzieci same. Zadanie można odesłać jako zdjęcie monitora, zrzut ekranu lub plik na maila podanego w treści wiadomości lub na dziennik. - 16.04.20
Dziś w promocji…,
w zakładce “zadania domowe” umieściłam instrukcję do zadania z ćwiczeń do informatyki, nie trzeba nic drukować, natomiast prace przesłać na dziennik lub na podanego maila do 23.04.20
Lidia Piechnik - 2.04. Kraina zer i jedynek
Proszę o wykonanie zadania ze str.34-35 z ćwiczeń do informatyki (lub na podstawie załączników przesłanych w zadaniach domowych na e-dzienniku) i przesłanie wykonanej pracy do 16.04.2020 (instrukcja w opisie zadania). - Dzieci, które chcą pogłębiać swoje umiejętności w programowaniu, proszone są o pracę w programie, który poznaliśmy na lekcjach komputerowych -Scratch. Dostępny jest on w wersji online https://scratch.mit.
edu/projects/editor/?tutorial= za darmo.getStarted
kl. V
- 3.06.2020
Konsekwencje zagrożeń w internecie i sposoby ich unikania.
Zapraszam do zapoznania się z informacjami oraz obejrzenia filmików nt zagrożeń w internecie
https://epodreczniki.pl/a/konsekwencje-zagrozen-w-internecie-i-sposoby-ich-unikania/D1HadrrqQ
dla dociekliwych ćw. 1, którego nie trzeba przesyłać. - 27.05.2020
Ochrona przeglądarki.
- 20.05.2020
Komunikatory.
Zapoznaj się z informacjami umieszczonymi w linku https://epodreczniki.pl/a/komunikatory/D5LUxe2b8 i wykonaj w zeszycie notatkę nt „Netykieta podczas korzystania z komunikatorów” i wykonaj ćwiczenie 2 i 3 z powyższej strony, których nie trzeba przesyłać. ZADANIE DLA CHĘTNYCH Zapoznaj się z informacjami podanymi w linku https://www.youtube.com/watch?v=yHn8dXBUJls i wykonaj podobny skrypt, który prześlij do nauczyciela do 26 maja 2020r.
- 13.05.2020
Nie tylko ilustracje.
Zapoznaj się z informacjami z podręcznika s.87-92 oraz materiałami ze strony: https://epodreczniki.pl/a/
NIE TRZEBA NIC PRZESYŁAĆ.
- 6.05.2020
Netykieta. 15 zasad postępowania w sieciProszę zapoznać się z informacjami zawartymi w linku poniżej:
https://fundacja.orange.pl/blog/wpis/netykieta
i wypisać w zeszycie 15 zasad pracy w sieci.NIE TRZEBA ODSYŁAĆ TEJ PRACY TYLKO ZALEGŁE. - 29.04.2020
Wprawić świat w ruch-przejścia i animacje w prezentacji.Proszę zapoznać się z informacjami w poniższych linkach:https://support.office.com/pl-pl/article/animowanie-tekstu-i-obiekt%C3%B3w-305a1c94-83b1-4778-8df5-fcf7a9b7b7c6 https://support.office.com/pl-pl/article/dodawanie-zmienianie-lub-usuwanie-przej%C5%9B%C4%87-mi%C4%99dzy-slajdami-3f8244bf-f893-4efd-a7eb-3a4845c9c971 oraz przeczytać strony 80-85 w podręczniku – dotyczą one animowania obiektów i przejść slajdów w prezentacji. Filmiki są niestety w języku angielskim, ale poniżej znajduje się czytelny opis instrukcji jak wykonać animację lub przejście. Zadanie dla chętnych:
Wykonaj prezentację (Power Point lub Impress), składającą się z pięciu slajdów pt. „Majowe kwiaty”, w której:- na każdym slajdzie znajdzie się kwiat i jego nazwa
- kwiat i nazwa będą animowane (ruszają się)
- między slajdami zastosuj przejścia.
Termin nadsyłania prac – 5 maja 2020r., na adres mailowy swojego nauczyciela.
- 22.04.2020
Projektuję zaproszenie z wykorzystaniem szablonów edytora tekstowego.
Proszę o zapoznanie się z poniższymi materiałami pomocniczymi:
- https://epodreczniki.pl/a/wykorzystanie-szablonow-tekstu/DjDFslPb
- http://www.wymiatam.com/assets/checklists/doskonale-zaproszenie.pdf
- https://www.youtube.com/watch?v=cbE-467Kz0I&feature=youtu.be
- https://www.youtube.com/watch?v=ghrOySQkvWY&feature=youtu.be
i wykonanie (samodzielnie przez dziecko) plakatu nt.: „Majówka”
W materiałach pokazano jak zmienić tło kartki, wstawić obrazek, rodzaj i kolor czcionki, dzieci już potrafią wstawić. Można skorzystać z szablonów oferowanych przez producenta (instrukcja w materiałach) lub samodzielnie stworzyć plakat. Proszę pamiętać, że na plakacie musi się znaleźć:
– tytuł (ozdobną czcionką)
– data i miejsce spotkania (boisko szkolne)
– wymagany strój
– zaplanowane atrakcje
– zdjęcie promujące uroczystość.
Zadanie należy przesłać jako plik tekstowy do swojego nauczyciela na maila podanego w dzienniku do 28 kwietnia, niezależnie czy wrócimy już do szkoły.
- 8.04.20 Prosta kartka w Scratch’u
Wszystkich chętnych zapraszam do zrobienia kartki świątecznej w Scratchu.
https://www.youtube.com/watch?v=wsfOIgq39FU
Nie trzeba wgrywać dźwięków, chyba, że ktoś chce :). Ponieważ zadanie nie jest obowiązkowe proszę chętnych o zapisanie skryptu jako plik (menu plik-zapisz na swoim komputerze-nazwa kartka) i przesłanie na moją pocztę właśnie jako taki załącznik (dodaj załącznik -miejsce zapisu pliku kartki). Miłej zabawy, czekam na kartki do 17 kwietnia
program online: https://scratch.mit.edu/projects/editor/?tutorial= getStarted
ZDROWYCH I WESOŁYCH ŚWIĄT
Lidia Piechnik - 01.04.2020 Nauka kodowania-trening umiejętności.
Ćwiczenia ze strony https://hourofcode.com/pl/learn
Macie tam gry z programowania, proponuję Flappy lub Minecraft, gdzie trzeba zaprogramować kilkanaście poziomów, żeby ukończyć grę. Zasada jak w Scratch’u, łączymy klocki i uruchamiamy, tylko poprawny skrypt pozwala przejść dalej.
Żeby otrzymać ocenę, należy zrobić zdjęcie każdego poziomu i odesłać na maila podanego w Librusie do 7.04.2020
Powodzenia LP - 25.03.2020
W tym tygodniu proszę o zapoznanie się z materiałami na str. https://epodreczniki.pl/a/zabawa-w-zgadywanie-liczby/ i wykonanie ćw. 3 i 4. w programie https://scratch.mit.DswEclsHo edu/projects/editor/?tutorial= następnie rodzic lub dziecko zrobi zdjęcie tego skryptu na monitorze lub zapisze skrypt w menu “plik” i odeśle mi na maila podanego w edzienniku, ponieważ z tego będzie ocena 🙂getStarted
Na zadanie macie czas do 31 marca.
Podpowiedź znajdziecie w “pokaż wyjaśnienie” (ćw.4), tylko pamiętajcie o wcześniejszym utworzeniu zmiennej “losowa liczba”.
Miłej pracy LP - Zachęcam do ćwiczenia rysowania figur geometrycznych w programie Scratch. Program dostępny jest online na stronie
https://scratch.mit.edu/projects/editor/?tutorial= getStarted
w zakładce stwórz. Nie trzeba pobierać programu na komputer.
kl. VII
Stosowanie procedur.
22.05.2020
Sytuacje warunkowe.
Zmienne i obliczenia-programowanie w Scratchu.
08.05.2020
Korzystanie z edytora równań i wstawianie „zdjęcia” ekranu.
Proszę zapoznać się z informacjami z podręcznika s.94-96 i wykonać:
– zadanie 8 s. 95, korzystając z edytora równań wbudowanego w edytory tekstowe (Word, Writer) oraz indeksowania górnego i dolnego
– wycinek ekranu za pomocą narzędzia „wycinanie” (same równania)
– pełny zrzut ekranu wraz wycinkiem
– odesłać, na maila nauczyciela, pliki: tekstowy z równaniami i .jpg ze zrzutem (wg wzoru jaki zamieszczam do wiadomości na e-dzienniku).
14.04.2020
Proszę zapoznać się z informacjami z podręcznika str. 83-89 dotyczącymi wstawiania i obróbki zdjęć w edytorze tekstowym (było w klasie 5). Następnie wykonać zaproszenie na spotkanie klasowe, w którym zastosujecie:
-obramowanie strony
-wypełnienie strony kolorem bądź zdjęciem
-tytuł ozdobną czcionką szeryfową w kolorze
-obrobiony obraz (pamiętajcie o prawie autorskim)
-kto kogo zaprasza?
-gdzie i kiedy?
a wszystko prześlijcie na maila podanego w wiadomości/zadaniu domowym do 30 kwietnia jako plik tekstowy.
Przypominam o zaległościach.
- 17.04.2020
Opracowywanie tekstu.
Przypominam o zaległych pracach!!!
- 3.04.2020
Bezpieczeństwo w sieci
Dowiem się, jak być bezpiecznym w sieci. Zapoznanie z materiałami https://www.youtube.com/watch?
Sporządzenie notatki w edytorze tekstowym, nt. Bezpieczeństwa w sieci i przesłanie na maila podanego w Librusie, do 7.04.2020
Pozdrawiam LP
POPRZEDNIE
- Proszę o przeanalizowanie informacji zawartych na niżej udostępnionych stronach:
–https://epodreczniki.pl/a/komunikacja-w-internecie/ D6HNEZWD6
–https://www.press.pl/magazyn-press/artykul/55061,krotki- przewodnik-po-fake-newsach
- Proszę o otwarcie poniższego linku
https://pliki.migra.pl/f.php?d=s&id=1629
do zadań z arkusza kalkulacyjnego i wykonanie zadań: 4 ze strony 167 i 5 ze strony 168. Na temat adresowania względnego już mówiliśmy, ale czytając ten rozdział szybko sobie przypomnicie jak wprowadzać wartości do komórek.
kl. VIII
- 3.06.2020
Operacje na plikach i folderach w obrębie sieci lokalnej – konfiguracja systemu i udostępnianie zasobów.
Zapoznaj się z informacjami umieszczonymi w poniższym linku
https://epodreczniki.pl/a/operacje-na-plikach-i-folderach-w-obrebie-sieci-lokalnej-konfiguracja-systemu-i-udostepnianie-zasobow-innym-uzytkownikom/D16wcNS7m -
Oprogramowanie antywirusowe. Zasady postępowania w przypadku awarii systemu komputerowego oraz narzędzia diagnostyczne w systemach operacyjnych.
- 20.05.2020
Realizacja algorytmu Euklidesa w wersji z dzieleniem. Proszę zapoznać się z informacjami z podręcznika s.57-59, a także obejrzeć film instruktażowy dla algorytmu Euklidesa https://www.youtube.com/watch?v=_wiUbsvGS34 ZADANIE DLA CHĘTNYCH Wykonaj podobny skrypt i prześlij do swojego nauczyciela do 26 maja 2020r. - 13.05.2020
Zapisywanie algorytmów na liczbach naturalnych w środowiskach Scratch i Baltie.
Zapoznaj się z informacjami nt. czym jest algorytm Euklidesa -zamieszczone w linku:
https://www.matemaks.pl/
oraz informacjami z podręcznika s. 51-54, a następnie wykonaj w programie Scratch online https://scratch.mit.edu/
ZADANIE DODATKOWE DLA CHĘTNYCH
Pobierz i zainstaluj bezpłatny program Baltie 3 ze strony https://www.sgpsys.com/pl/B3.
a następnie wykonaj skrypt ze strony 54 liczący algorytm Euklidesa z odejmowaniem, zapisz na swoim komputerze, a następnie prześlij plik do swojego nauczyciela.
- 6.05.2020
Korzystanie z wyszukanych informacji z uwzględnieniem poszanowania praw autorskich.Proszę o zapoznanie się z informacjami umieszczonymi w linkach stron:
–https://epodreczniki.pl/a/samodzielne-korzystanie-z-wyszukanych-informacji-z-uwzglednieniem-poszanowania-praw-autorskich/D1r10s0PB –https://epodreczniki.pl/a/wyszukiwanie-informacji-i-elementow-graficznych-udostepnianych-w-internecie-w-otwartych-zasobach-edukacyjnych/D18NV6cey na temat pozyskiwania informacji/zdjęć z internetu, mając na uwadze poszanowanie czyjegoś dorobku autorskiego.NIE TRZEBA NIC ODSYŁAĆ, TYLKO ZALEGŁE. - 29.04.2020
Informatyczna Wieża Babel, czyli o różnych językach programowania.
Proszę o zapoznanie się z informacjami z poniższego linku:
https://epodreczniki.pl/a/informatyczna-wieza-babel-czyli-o-roznych-jezykach-programowania/DUSnsGkYI
znajduje się tam notatka i audiobook, a na samym końcu zadanie domowe do wykonania
Praca domowa
Polecenie 3.1
Wypisz języki programowania służące do:
- tworzenia gier komputerowych,
- tworzenia aplikacji komputerowych,
- tworzenia aplikacji na urządzenia mobilne,
- tworzenia stron internetowych,
- obliczeń matematycznych,
- programowania sztucznej inteligencji
Pracę należy odesłać jako plik do 5 maja 2020 na adres mailowy swojego nauczyciela.
- 22.04.2020
Czy komputery myślą literami? Kod ASCII
Proszę o zapoznanie się z poniższymi materiałami
- http://www.algorytm.edu.pl/wstp-do-c/ascii.html
- https://support.office.com/pl-pl/article/wstawianie-symboli-i-znak%C3%B3w-ascii-lub-unicode-opartych-na-alfabecie-%C5%82aci%C5%84skim-d13f58d3-7bcb-44a7-a4d5-972ee12e50e0
i wykonanie w dowolnym edytorze tekstowym prostego „rysunku” z wykorzystaniem „Tablicy znaków” (mówiliśmy o niej przy okazji edycji tekstu), niżej podaję podpowiedź
>>PODPOWIEDŹ<<
to nie musi być coś wyszukanego, ale też nie najprostsza rzecz i pamiętajcie o zmniejszeniu interlinii.
Prace jako plik proszę przesyłać na mojego maila do 28 kwietnia, niezależnie czy wrócimy już do szkoły.
- 8.04.20 Tworzenie programów w środowisku Scratch
OBOWIĄZKOWE zadanie z programowania, proszę zapoznać się z zadaniem umieszczonym w linku:
https://www.youtube.com/watch?v=vaCPz3L1FmQ&feature=emb_ title
Wasze zadanie to przekształcić tło i postać w skrypcie tak, żeby pasowała do obecnych świąt wielkanocnych. Można też urozmaicić skrypt o dodatkowe efekty. Na prace czekam do 17 kwietnia na mojej poczcie (proszę przesłać jako załącznik zapisany w Scrachu)
program online https://scratch.mit.edu/projects/editor/?tutorial= ZDROWYCH I WESOŁYCH ŚWIĄTgetStarted
Lidia Piechnik
- 01.04.2020 Programowanie w języku C++
Proszę o obejrzenie filmiku https://www.youtube.com/watch?v=zQcv88LP1E0 otyczącego podstaw programowania w tym języku.
d
Miłego oglądania LP - 25.03.20 Podstawy programowania tekstowego.
Do obejrzenia w wolnej chwili filmy instruktażowe ze stron:
https://www.youtube.com/watch?
https://www.youtube.com/watch?
- Proszę o skorzystanie z poniższego linku
https://dlaucznia.migra.pl/teraz-bajty.-informatyka-dla- szkoly-podstawowej.-klasa- viii/pliki-cwiczeniowe/
i wykonanie zadań z tematu 14.
Należy zsumować dane w tabelach (korzystając z funkcji) i wykonać do nich wykresy z legendą i tytułem tabeli. Przed przystąpieniem do pracy trzeba pobrać pliki na swój komputer.