INFORMATYKA

WYBIERZ INNY PRZEDMIOT: RPP| EW I | EW II | EW III |MATEMATYKA |  FIZYKA |  BIOLOGIA|  CHEMIA |JĘZYK POLSKI | JĘZYK ANGIELSKI|  JĘZYK NIEMIECKI | RELIGIA|  INFORMATYKA | PRZYRODA | GEOGRAFIA|  HISTORIA| MUZYKA| PLASTYKA | WOS| EDB| DZ| ŚWIETLICA

INFORMATYKA

kl. II 

  • 04.06.2020
    W Królestwie mrówek.
    Wszystkie chętne dzieci proszę o wykonanie ćwiczeń ze s. 52-53 ćwiczeń do informatyki. Nie trzeba odsyłać zadań, to tylko trening umiejętności. 
     
  • 28.05.2020
    Kot na wakacjach.

    Zapoznaj się z informacjami z ćwiczeń s. 54-55, dotyczących programowania w Scratchu, wejdź na stronę https://scratch.mit.edu/projects/editor/?tutorial=getStarted
    gdzie UCZNIOWIE CHĘTNI wykonają podobny skrypt do 3 czerwca.
    Skrypt można rozbudować a tła wybrać dowolne, dzieci znają program ze szkoły, a ta strona to nowsza i DARMOWA wersja. Żeby zapisać i przesłać skrypt należy wejść w MENU PLIK-zapisz na swoim komputerze, potem dodać jako załącznik do wiadomości do mnie.
    Można też zrobić zdjęcia skryptu, ale ponieważ są tam min. 2 tła, to i zdjęć musi być 2.

    Miłej pracy

  • 21.05.2020
     Dziś temat związany z Dniem Matki, wszystkich chętnych proszę o wykonanie portretu Waszej mamy w Paincie lub innym programie graficznym, który znacie i odesłanie pracy do 27 maja.
  • 14.05.2020
    W królestwie mrówek.Zadanie z informatyki z dziedziny programowania.

    Proszę o zapoznanie się z załącznikami do wiadomości w dzienniku i wykonanie (samodzielnie przez dziecko) zadania 1- z kopcem mrówek i 2-co zebrały Gienia, Zenia, Penelopa i Pelagia? 🙂
    Nie trzeba odsyłać odpowiedzi, chyba, że dziecko będzie chciało ocenę dodatkową, to tylko odpowiedzi proszę w wiadomości zwrotnej dziennika.
  • 07.05.2020
    Piłkarz czy astronom? – wyszukujemy obrazki w internecie.
    Należy zapoznać się z informacjami zamieszczonymi w załącznikach do wiadomości, a następnie razem z dzieckiem:
    – otworzyć przeglądarkę zainstalowaną w Państwa komputerze,
    – włączyć wyszukiwarkę Google.pl,
    – wyszukać informacje o Robercie Lewandowskim,
    – otworzyć kilka stron na jego temat,
    – włączyć grafikę z jego wizerunkiem,
    – można jeszcze o kimś innym.NIE TRZEBA NIC ZAPISYWAĆ, ANI KOPIOWAĆ ZDJĘĆ!Natomiast na końcu jednego z załączników znajduje się ZADANIE DLA CHĘTNYCH.Trzeba zgadnąć o kogo chodzi? Proszę rodziców o zapisanie odpowiedzi podanych przez dziecko i odesłanie ich na e-dzienniku jako wiadomość do nauczyciela informatyki.
  • 30.04.2020 
    Wiosenne inspiracje.
    Wszystkich chętnych proszę o wykonanie w programie Paint rysunek  o wiosennej tematyce, można użyć pędzla olejnego. Na pracę czekam do 7 maja 2020r. na maila nauczyciela podanego w wiadomości.
  • 23.04.2020
    Kodowanie bez komputera.
    Proszę o zapoznanie się z informacjami umieszczonymi w załącznikach wiadomości lub zadania domowego i wykonanie poleceń z ćwiczeń 1,2 i 4, ćwiczenie 3 jest dodatkowe-czyli kto chce. NIE DRUKUJEMY kartek, trzeba odesłać na maila nauczyciela lub na dziennik tylko odpowiedzi zapisane na kartce. W ćwiczeniu 1 należy zwrócić uwagę na położenie płatków kwiatków…
  • 16.04.20 
    Tajemnice z dalekich stron...,
    w zakładce “zadania domowe” umieściłam instrukcję do zadania z ćwiczeń do informatyki, nie trzeba nic drukować, natomiast odpowiedzi przesłać na dziennik lub na podanego maila do 23.04.20
  • 2.04. Odbicie w jeziorze
    Proszę o wykonanie zadania ze str.44-45 z ćwiczeń do informatyki (lub na podstawie załączników przesłanych w zadaniach domowych na e-dzienniku) i przesłanie wykonanej pracy do 16.04.2020 (instrukcja w opisie zadania).
  • Dzieci, które chcą pogłębiać swoje umiejętności w programowaniu, proszone są o pracę w programie, który poznaliśmy na lekcjach komputerowych -Scratch. Dostępny jest on w wersji online https://scratch.mit.edu/projects/editor/?tutorial=getStarted za darmo.

kl. III

  • 04.06.2020
    Prawidłowa praca z komputerem.
Zapoznaj się z informacjami umieszczonymi w linku
zwróć uwagę na Twoje stanowisko pracy.
 Nie trzeba nic przesyłać.
 
  • 28.05.
    Kot na wakacjach.
Zapoznaj się z załącznikami do wiadomości, dotyczących programowania w Scratchu, wejdź na stronę https://scratch.mit.edu/projects/editor/?tutorial=getStarted
gdzie UCZNIOWIE CHĘTNI wykonają podobny skrypt do 3 czerwca.
 
Skrypt można rozbudować a tła wybrać dowolne, dzieci znają program ze szkoły, a ta strona to nowsza i DARMOWA wersja. Żeby zapisać i przesłać skrypt należy wejść w MENU PLIK-zapisz na swoim komputerze, potem dodać jako załącznik do wiadomości do mnie.
Można też zrobić zdjęcia skryptu, ale ponieważ są tam min. 2 tła, to i zdjęć musi być 2.
Miłej pracy
 
  • 21.05.2020
    Dziś temat związany z Dniem Matki, wszystkich chętnych proszę o wykonanie portretu Waszej mamy w Paincie lub innym programie graficznym, który znacie i odesłanie pracy do 27 maja.
     
  • 14.05.2020
    W krainie mrówek-rozwiązujemy zadania logiczne.
Zadanie z informatyki z dziedziny programowania.
Proszę o zapoznanie się z załącznikami do wiadomości w dzienniku i wykonanie (samodzielnie przez dziecko) zadania 1- z kopcem mrówek i 2-co zebrały Gienia, Zenia, Penelopa i Pelagia? 🙂
Nie trzeba odsyłać odpowiedzi, chyba, że dziecko będzie chciało ocenę dodatkową, to tylko odpowiedzi proszę w wiadomości zwrotnej dziennika.
 
  • 07.05.2020
    Jakie dane? – wyszukiwanie informacji w internecie.
    Należy zapoznać się z informacjami zamieszczonymi w załącznikach do wiadomości, a następnie razem z dzieckiem:
    – otworzyć przeglądarkę zainstalowaną w Państwa komputerze,
    – włączyć wyszukiwarkę Google.pl,
    – wyszukać informacje o zwierzętach i roślinach wymienionych w załączniku,
    – włączyć grafikę z ich zdjęciami,
    – można jeszcze o ptakach.
    NIE TRZEBA NIC ZAPISYWAĆ, ANI KOPIOWAĆ ZDJĘĆ!
    NIE TRZEBA TEŻ NIC PRZESYŁAĆ, TO TRENING PRACY W SIECI.
  • 30.04.2020 
    Wiosenne inspiracje.
    Wszystkich chętnych proszę o wykonanie w programie Paint rysunek  o wiosennej tematyce, można użyć pędzla olejnego. Na pracę czekam do 7 maja 2020r. na maila nauczyciela podanego w wiadomości.
  • 23.04.2020
     Formatowanie tekstu.
    Dziś ćwiczenie w poprawnym pisaniu, proszę o zapoznanie się, z załączonymi w wiadomości na dzienniku lub w zakładce zadanie domowe, informacjami i przepisanie do dowolnego edytora tekstowego (WORD, WORDPAD, WRITER, NOTATNIK) tekstu ze strony 37, uzupełniając wyrazy poprawnymi literkami. To ćwiczenie z ortografii, ale także trening korzystania z klawiatury. Rodziców proszę o otwarcie edytora, ćwiczenie wykonują dzieci same. Zadanie można odesłać jako zdjęcie monitora, zrzut ekranu lub plik na maila podanego w treści wiadomości lub na dziennik.
  • 16.04.20 
    Dziś w promocji…,
    w zakładce “zadania domowe” umieściłam instrukcję do zadania z ćwiczeń do informatyki, nie trzeba nic drukować, natomiast prace przesłać na dziennik lub na podanego maila do 23.04.20
    Lidia Piechnik
  • 2.04. Kraina zer i jedynek
    Proszę o wykonanie zadania ze str.34-35 z ćwiczeń do informatyki (lub na podstawie załączników przesłanych w zadaniach domowych na e-dzienniku) i przesłanie wykonanej pracy do 16.04.2020 (instrukcja w opisie zadania).
  • Dzieci, które chcą pogłębiać swoje umiejętności w programowaniu, proszone są o pracę w programie, który poznaliśmy na lekcjach komputerowych -Scratch. Dostępny jest on w wersji online https://scratch.mit.edu/projects/editor/?tutorial=getStarted za darmo.

kl. V

 Zapoznaj się z informacjami umieszczonymi w linku 
Proszę zapisać temat i przepisać  informacje umieszczone w „Zapamiętaj” .
NIC PRZESYŁAĆ.
 
  • 20.05.2020
     Komunikatory.
    Zapoznaj się z informacjami umieszczonymi w linku https://epodreczniki.pl/a/komunikatory/D5LUxe2b8 i wykonaj w zeszycie notatkę nt „Netykieta podczas korzystania z komunikatorów” i wykonaj ćwiczenie 2 i 3 z powyższej strony, których nie trzeba przesyłać. ZADANIE DLA CHĘTNYCH Zapoznaj się z informacjami podanymi w linku https://www.youtube.com/watch?v=yHn8dXBUJls i wykonaj podobny skrypt, który prześlij do nauczyciela do 26 maja 2020r.

 

  • 13.05.2020
    Nie tylko ilustracje.

Zapoznaj się z informacjami z podręcznika s.87-92 oraz materiałami ze strony: https://epodreczniki.pl/a/dolaczanie-hiperlaczy-do-prezentacji/DgJKPeDij nt. wstawiania dźwięku i hiperłączy do prezentacji. Miłej lektury 🙂

NIE TRZEBA NIC PRZESYŁAĆ.

Proszę o zapoznanie się z poniższymi materiałami pomocniczymi:

i wykonanie (samodzielnie przez dziecko) plakatu nt.: „Majówka” 

W materiałach pokazano jak zmienić tło kartki, wstawić obrazek, rodzaj i kolor czcionki, dzieci już potrafią wstawić. Można skorzystać z szablonów oferowanych przez producenta (instrukcja w materiałach) lub samodzielnie stworzyć plakat. Proszę pamiętać, że na plakacie musi się znaleźć:
– tytuł (ozdobną czcionką)
– data i miejsce spotkania (boisko szkolne)
– wymagany strój
– zaplanowane atrakcje
– zdjęcie promujące uroczystość.

Zadanie należy przesłać jako plik tekstowy do swojego nauczyciela na maila podanego w dzienniku do 28 kwietnia, niezależnie czy wrócimy już do szkoły.

  • 8.04.20  Prosta kartka w Scratch’u
    Wszystkich chętnych zapraszam do zrobienia kartki świątecznej w Scratchu.
    https://www.youtube.com/watch?v=wsfOIgq39FU
    Nie trzeba wgrywać dźwięków, chyba, że ktoś chce :). Ponieważ zadanie nie jest obowiązkowe proszę chętnych o zapisanie skryptu jako plik (menu plik-zapisz na swoim komputerze-nazwa kartka) i przesłanie na moją pocztę właśnie jako taki załącznik (dodaj załącznik -miejsce zapisu pliku kartki). Miłej zabawy, czekam na kartki do 17 kwietnia
    program online: https://scratch.mit.edu/projects/editor/?tutorial=getStarted
    ZDROWYCH I WESOŁYCH ŚWIĄT
    Lidia Piechnik
  • 01.04.2020 Nauka kodowania-trening umiejętności.
    Ćwiczenia ze strony https://hourofcode.com/pl/learn
    Macie tam gry z programowania, proponuję Flappy lub Minecraft, gdzie trzeba zaprogramować kilkanaście poziomów, żeby ukończyć grę. Zasada jak w Scratch’u, łączymy klocki i uruchamiamy, tylko poprawny skrypt pozwala przejść dalej. 
    Żeby otrzymać ocenę, należy zrobić zdjęcie każdego poziomu i odesłać na maila podanego w Librusie do  7.04.2020
    Powodzenia LP
  • 25.03.2020
    W tym tygodniu proszę o zapoznanie się z materiałami na str. https://epodreczniki.pl/a/zabawa-w-zgadywanie-liczby/DswEclsHo i wykonanie ćw. 3 i 4. w programie https://scratch.mit.edu/projects/editor/?tutorial=getStarted  następnie rodzic lub dziecko zrobi zdjęcie tego skryptu na monitorze lub zapisze skrypt w menu “plik” i odeśle mi na maila podanego w edzienniku, ponieważ z tego będzie ocena 🙂
    Na zadanie macie czas do 31 marca.
    Podpowiedź znajdziecie w “pokaż wyjaśnienie” (ćw.4), tylko pamiętajcie o wcześniejszym utworzeniu zmiennej “losowa liczba”.
    Miłej pracy LP
  • Zachęcam do ćwiczenia rysowania figur geometrycznych w programie Scratch. Program dostępny jest online na stronie
    https://scratch.mit.edu/projects/editor/?tutorial=getStarted
    w zakładce stwórz. Nie trzeba pobierać programu na komputer.

kl. VII

29.05.2020
Stosowanie procedur.
Zapoznaj się z instrukcjami w podręczniku s. 136-139 i wykonaj ćw. 12 s.137 na stronie https://scratch.mit.edu/projects/editor/?tutorial=getStarted, zapisz plik i odeślij do 4 czerwca na maila nauczyciela
DLA CHĘTNYCH 
ćwiczenie 14 s.139 do 4 czerwca na maila nauczyciela
 

22.05.2020
Sytuacje warunkowe.

Zapoznaj się z informacjami z podręcznika s. 135-136, wejdź na stronę https://scratch.mit.edu/projects/editor/?tutorial=getStarted
odnajdź bloki: warunkowy “jeżeli to”, oraz iteracyjny “powtórz”, a następnie wykonaj skrypty wg schematu rys.11 i 12, wykorzystujące warunek i zapętlenie.
Prace należy przesłać do 28 maja na maila podanego w wiadomości dziennika.
ZADANIE DLA CHĘTNYCH
Wykonaj skrypty rysujące trójkąt i sześciokąt, bazując na rys.12, do obliczenia kątów można użyć bloku dzielenia z zakładki wyrażenia (np.360/4) i prześlij je do 28 maja 🙂
 
15.05.2020
Zmienne i obliczenia-programowanie w Scratchu.
Zapoznaj się z informacjami z podręcznika s.132-134, poćwicz w programie Scratch online 
obliczanie zmiennych.
NIC NIE TRZEBA PRZESYŁAĆ:)
 

08.05.2020
 Korzystanie z edytora równań i wstawianie „zdjęcia” ekranu.

Proszę zapoznać się z informacjami z podręcznika s.94-96 i wykonać:
– zadanie 8 s. 95, korzystając z edytora równań wbudowanego w edytory tekstowe (Word, Writer) oraz indeksowania górnego i dolnego
– wycinek ekranu za pomocą narzędzia „wycinanie” (same równania)
– pełny zrzut ekranu wraz wycinkiem
– odesłać, na maila nauczyciela, pliki: tekstowy z równaniami i .jpg ze zrzutem (wg wzoru jaki zamieszczam do wiadomości na e-dzienniku).

14.04.2020
Proszę zapoznać się z informacjami z podręcznika str. 83-89 dotyczącymi wstawiania i obróbki zdjęć w edytorze tekstowym (było w klasie 5). Następnie wykonać zaproszenie na spotkanie klasowe, w którym zastosujecie:
-obramowanie strony
-wypełnienie strony kolorem bądź zdjęciem
-tytuł ozdobną czcionką szeryfową w kolorze
-obrobiony obraz (pamiętajcie o prawie autorskim)
-kto kogo zaprasza?
-gdzie i kiedy?
a wszystko prześlijcie na maila podanego w wiadomości/zadaniu domowym do 30 kwietnia jako plik tekstowy.
Przypominam o zaległościach.

  • 17.04.2020
    Opracowywanie tekstu.
Proszę zapoznać się z informacjami ze str. 79-82 podręcznika oraz wyszukać definicje dla określeń typografii stosowanych w edycji tekstu: bękart, wdowa, sierotka, szewc, miękki enter, twarda spacja, akapit, czcionka szeryfowa, czcionka bezszeryfowa, przepisać ich znaczenie do zeszytu, zrobić zdj. i odesłać wraz z poprawnie wykonanym ćwiczeniem dodanym w zadaniach domowych i wiadomości na e-dzienniku, jako plik tekstowy. Instrukcje znajdują się wewnątrz.
Przypominam o zaległych pracach!!!
Czekam do 23 kwietnia.
 
 
  • 3.04.2020
    Bezpieczeństwo w sieci

Dowiem się, jak być bezpiecznym w sieci. Zapoznanie z materiałami https://www.youtube.com/watch?v=hZI3ngOY3Yk oraz https://epodreczniki.pl/a/ochrona-przegladarki/D13ewu9qe

Sporządzenie notatki w edytorze tekstowym, nt. Bezpieczeństwa w sieci i przesłanie na maila podanego w Librusie, do  7.04.2020
Pozdrawiam LP

POPRZEDNIE

i wykonanie w zeszycie i edytorze tekstowym wyjaśnienie definicji:
-Spoilerowanie
-Grupa dyskusyjna 
-Lista dyskusyjna 
-Forum dyskusyjne 
-fake news
Zapisany plik tekstowy proszę podesłać na maila podanego w dzienniku do 31.03.2020
Pozdrawiam LP
 
  • Proszę o otwarcie poniższego linku
    https://pliki.migra.pl/f.php?d=s&id=1629
    do zadań z arkusza kalkulacyjnego i wykonanie zadań: 4 ze strony 167 i 5 ze strony 168. Na temat adresowania względnego już mówiliśmy, ale czytając ten rozdział szybko sobie przypomnicie jak wprowadzać wartości do komórek. 

kl. VIII

Zapoznaj się z informacjami umieszczonymi w poniższych linkach. https://epodreczniki.pl/a/narzedzia-diagnostyczne-w-systemach-operacyjnych/D9mg7uAYb

 

  • 20.05.2020
    Realizacja algorytmu Euklidesa w wersji z dzieleniem. Proszę zapoznać się z informacjami z podręcznika s.57-59, a także obejrzeć film instruktażowy dla algorytmu Euklidesa https://www.youtube.com/watch?v=_wiUbsvGS34 ZADANIE DLA CHĘTNYCH Wykonaj podobny skrypt i prześlij do swojego nauczyciela do 26 maja 2020r.
  • 13.05.2020
    Zapisywanie algorytmów na liczbach naturalnych w środowiskach Scratch i Baltie.

Zapoznaj się z informacjami nt. czym jest algorytm Euklidesa -zamieszczone w linku:
https://www.matemaks.pl/algorytm-euklidesa.html

oraz informacjami z podręcznika s. 51-54, a następnie wykonaj w programie Scratch online https://scratch.mit.edu/projects/editor/?tutorial=getStarted skrypt zamieszczony na s.54 – liczący algorytm Euklidesa z odejmowaniem, zapisz go na swoim komputerze i odeślij na maila nauczyciela do 19.05.2020

ZADANIE DODATKOWE DLA CHĘTNYCH
Pobierz i zainstaluj bezpłatny program Baltie 3 ze strony https://www.sgpsys.com/pl/B3.asp

a następnie wykonaj skrypt ze strony 54 liczący algorytm Euklidesa z odejmowaniem, zapisz na swoim komputerze, a następnie prześlij plik do swojego nauczyciela.

Proszę o zapoznanie się z informacjami z poniższego linku:
https://epodreczniki.pl/a/informatyczna-wieza-babel-czyli-o-roznych-jezykach-programowania/DUSnsGkYI 

znajduje się tam notatka i audiobook, a na samym końcu zadanie domowe do wykonania

Praca domowa
Polecenie 3.1
Wypisz języki programowania służące do:

  1. tworzenia gier komputerowych,
  2. tworzenia aplikacji komputerowych,
  3. tworzenia aplikacji na urządzenia mobilne,
  4. tworzenia stron internetowych,
  5. obliczeń matematycznych,
  6. programowania sztucznej inteligencji

Pracę należy odesłać jako plik do 5 maja 2020 na adres mailowy swojego nauczyciela.

  • 22.04.2020
    Czy komputery myślą literami? Kod ASCII

Proszę o zapoznanie się z poniższymi materiałami 

i wykonanie w dowolnym edytorze tekstowym prostego „rysunku” z wykorzystaniem „Tablicy znaków” (mówiliśmy o niej przy okazji edycji tekstu), niżej podaję podpowiedź 

>>PODPOWIEDŹ<<

to nie musi być coś wyszukanego, ale też nie najprostsza rzecz i pamiętajcie o zmniejszeniu interlinii.

Prace jako plik proszę przesyłać na mojego maila do 28 kwietnia, niezależnie czy wrócimy już do szkoły.

Do obejrzenia w wolnej chwili filmy instruktażowe ze stron:
https://www.youtube.com/watch?v=k3Cv-fNlHTk
https://www.youtube.com/watch?v=Kc98tH59A_U

Skip to content